Egen fakturamall fungerar inte i version 6


#21

Jag har åtgärdat ett par buggar, varav en kraschbugg, som rör egna fakturamallar i iOrdning 6. Detta kommer i nästa uppdatering, troligen fredag kväll.


#22

Fortsätter i den här tråden.
För mig är nya versionen helt oanvändbar, programmet kraschar nästan oavsett vad jag gör. Håller på att skapa en ny fil med sie-filerna för föregående år för att se om det år bättre. Dessvärre måste jag ju då skapa nya artiklar och alla annan information.


#23

Kör du med en egen fakturamall? Detta verkar vara huvudorsaken till i princip alla kraschar jag har fått rapporterade de senaste dagarna, tyvärr.


#24

Ja det stämmer. Kan testa att ta bort mina egna mallar för att se om det gör någon skillnad.


#25

Det fungerar mycket bättre när jag tagit bort mina fakturamallar. Har du någon lösning på G? Ska jag göra om mina fakturamallar?


#26

Jag hade tänkt att släppa en patch idag som åtgärdar problemet med egna fakturamallar, men tyvärr har jag upptäckt att det fortfarande strular. Jag jobbar vidare på problemet, men det tar tid eftersom det är en bugg i Mac OS X 10.10 som måste jobbas runt.

Det fungerar fint med de inbyggda mallarna. För att undvika krascher kan man köra på med egna fakturamallar och undvika att gå in på fakturor med egna fakturamallar (dvs även de i fakturalistan).


#27

Hej! Laddade hem iOrdning 6 från App Store. Det verkar inte finns några fakturamallar att välja mellan? När jag klickar på “Skriv ut” så kommer ett dokument upp på förhandsgranskningen men jag kan inte välja något annat utseende. Har inte heller hittat info om hur jag lägger in en egen fakturamall…

Mvh Andreas


#28

Om du går in under Ej skickade (och skapar en faktura, om det är tomt), kan du då inte välja mall från popupmeny? Eller är popupmenyn tom?


#29

Nu fungerar min egen fakturamall om jag väljer svenska som språk. Den engelska versionen har dock slutat att fungera. Själva bakgrunden (dvs alla statiska texter som jag designat) visas, men inga värden syns någonstans (förutom mottagarens VAT-nummer - det visas som det ska).


#30

Skulle du kunna skicka över mallen så kan jag kika på den? Skicka isåfall till info@iordning.se.


#31

Jag saknar också möjligheten att lägga till leveransdatum i egen fakturamall. När kommer detta fält till i Mallredigeraren? Ny version var på gång skrev du i Mars, nu är det Augusti.


#32

Tyvärr dröjer nästa, helt omarbetade, version av Mallredigeraren till senare i höst.