iOrdning avslutades oväntat


#1

Hej! Jag har också Maverick. Senast i december fungerade iOrdning som vanligt. Men när jag nu går in, så avslutas programmet omgående med beskedet “iOrdning avslutades oväntat”. Det redovisas även en lång Probleminformation och systemkonfiguration, som dock inte säger mig så mycket. Det går således inte att öppna programmet, eller någon sparad fil med sammanställningar från programmet. Läget är förtvivlat nu i bokslutstiderna! Vad att göra?
Hälsningar, Birgitta


#2

Vilken version av iOrdning 4 kör du?


#3

Hej Erik!
Fick du mitt mejlsvar, där jag skrev att det är 4.2.16 (821).
Vill du att jag ska kopiera in den långa felrapport, som jag får när jag försöker öppna programmet.

Hälsningar,
Birgitta


#4

Skicka gärna den rapporten till info@iordning.se.


#5

Har fått rapporten nu. Kan du prova att uppgradera till 4.2.17?


#6

Hur gör jag för att uppgradera? Jag kan ju inte öppna programmet, det stängs då genast ned.
Jag har även sänt mejl till dig, vilken kommunikationsväg föredrar du?
Hälsningar,
Birgitta


#7

Mail fungerar snabbast, men här går också bra. Du kan uppgradera genom att ladda ner senaste iOrdning 4 här:
http://www.aderstedtsoftware.com/downloads/iOrdning.dmg
… och ersätta din befintliga version i program-mappen.


#8

Hej Erik!
Jag har uppgraderat och programmet är igång igen, men det verkar väldigt instabilt, och hänger sig hela tiden, jag måste mellanspara, stänga, öppna och sedan mellanspara igen, kan inte utföra en serie olika transakti utan risk för att det hänger sig. Programmet måste tänka en lång stund för att registrera en ny verifikation etc. Det är lite oroväckande, har du någon aning om vad det kan bero på?

Hälsningar,
Birgitta


#9

Kontrollera att du kör 4.2.17. Vilken version av Mac OS X kör du?