Verifikationen som försvann...


#1

Hej!

Igår träffade jag en redovisningskonsult som hjälpte mig med årsbokslut, momsredovisning och deklaration. Skönt!
Vi exporterade min bokföring till hennes Visma och Nordstedts-någonting så hon kunde jobba i ett härligt flow, sen exporterade vi det och importerade i iOrdning igen så jag kan fortsätta med min bokföring.

Vi gjorde bl a en rättelse, som fick ver. nr. 16, och vidare ver. 17, 18, 19 och 20 handlade om momrapport, vinst et c. Vi skulle helt enkelt importera ver. 16 - 20 till iOrdning, men vad som dyker upp i programmet är endast 17-20, inte rättelsen som hade nr. 16… Var har den tagit vägen?

Jag kan se i SI-filen att ver. 16 är där och vad den handlar om, men jag hittar den inte i iOrdning.

Mina verifikationer för 2014 i iOrdning är alltså 1 - 20, föruom nr. 16, den hoppas bara över.

Ha en fin helg allihopa!
/ Max


#2

Kan du skicka SIE-filen till info@iordning.se så kan jag kika på den?

Detta kan inträffa om t.ex. SIE-filen saknar konton och ett konto i verifikation 16 saknas i din bokföringsfil. Det kan också inträffa om verifikation 16 inte är balanserad.


#3

Absolut, jag skickar!


#4

Detta berodde på att verifikationen hade ett datum som låg utanför de räkenskapsår som fanns definierade i iOrdning.


#5

Ah, tack för tipset!