Adressbok integration

Hej, när jag selekterar en kund från Tyskland i adressboken, så blir landet ‘sverige’ i iordning och jag måste manuellt ändra detta. Gör jag något fel? Skulle också vara bra att ha en möjlighet att ta med MOMS registreringsnummret i adressboken, jag har det nu i fältet kontaktperson och flyttar över detta till rätt fält när jag skapar en ny faktura. Några tips? Ännu bättre skulle vara en riktig kundregister i iordning.

Gå in i Adressboken, redigera kontakten, och välj format för adressfältet till Tyskland.

Ett riktigt kundregister i iOrdning är på gång (sitter och jobbar med det nu), men det kommer i iOrdning 6.

Tack, det fungerade! Skulle vara ännu bättre om den översätter ‘Tyskland’ till ‘Germany’ när jag väljer språket engelska…:slight_smile: Jag ser verkligen fram emot kundregistret, skulle säkert vara en anledning till att uppgradera. När förväntar du att iOrdning 6 kommer?

Jag har ingen offentlig tidplan för iOrdning 6 ännu.

Det är förresten avsiktligt som det står Tyskland. Om du lägger ett brev på posten här så passar det bäst att den nedersta raden är på svenska - den raden är ju för svenska postens bruk.