Hej, när jag selekterar en kund från Tyskland i adressboken, så blir landet ‘sverige’ i iordning och jag måste manuellt ändra detta. Gör jag något fel? Skulle också vara bra att ha en möjlighet att ta med MOMS registreringsnummret i adressboken, jag har det nu i fältet kontaktperson och flyttar över detta till rätt fält när jag skapar en ny faktura. Några tips? Ännu bättre skulle vara en riktig kundregister i iordning.
Adressbok integration
Gå in i Adressboken, redigera kontakten, och välj format för adressfältet till Tyskland.
Ett riktigt kundregister i iOrdning är på gång (sitter och jobbar med det nu), men det kommer i iOrdning 6.
renev
Tack, det fungerade! Skulle vara ännu bättre om den översätter ‘Tyskland’ till ‘Germany’ när jag väljer språket engelska… Jag ser verkligen fram emot kundregistret, skulle säkert vara en anledning till att uppgradera. När förväntar du att iOrdning 6 kommer?
Det är förresten avsiktligt som det står Tyskland. Om du lägger ett brev på posten här så passar det bäst att den nedersta raden är på svenska - den raden är ju för svenska postens bruk.