Det står i manualen:
"Genom att klicka på adressboksikonen kan du välja en kontakt från adressboken som mottagare (förutsatt att du inte nekat iOrdning tillgång till din adressbok)."
Hur jag än letar hittar jag inget sätt att få in adressboksikonen när jag skriver en faktura.
Inte heller i Adressboken hittar jag något ställe där jag skulle kunna ha nekat iOrdning tillgång till densamme.
Så min fråga är förstås, hur bär jag mig åt för att kunna använda Adressbokens kontakter i iOrdning?
Mvh/dete
Adressboksikon
Klicka på adressfältet på fakturan - då kommer det upp inmatningsfält för adressen. Bredvid dessa fält finns en adressboksikon som du kan klicka på!
Tack för svaret! Jag skulle förstås förtydligat mig bättre, så långt kommer jag också men det fönster som dyker upp är tomt och jag hittar inget sätt att få in adresser i den. Jag trodde den skulle vara kopplad till appen Kontakter där jag har alla mina adresser.
Men jag för gärna in mina adresser igen om det behövs, om jag bara visste hur jag går tillväga.
Förmodligen är det bara jag som inte hittar men nu har jag letat så länge att jag får ge upp och be om hjälp.
Hälsningar / dete
Hej igen!
Jag hittade lösningen i en annan tråd där du skrev:
"Om iOrdning inte kan hämta från adressboken, kontrollera att du inte svarade nej när Mac OS X frågade om du ville ge iOrdning tillgång. Gör så här:
- Öppna Systeminställningar, gå in i Säkerhet & Integritet.
- Välj fliken Integritetsskydd.
- Markera Kontakter till vänster.
- Kontrollera att iOrdning är ikryssat i listan till höger."
Och nu fungerar det precis som det skall!!
Tack för hjälpen!
Nu skall det bli spännande att fortsätta testa iOrdning som med all sannolikhet kommer bli mitt faktureringsprogram, och när jag lärt mig mer, kanske även mitt bokföringsprogram!
Mvh / dete