ändra datum på en verifikation?

Hur ändrar jag datum på en verifikation? Blev fel när jag la in den. Gör jag än ändring så kan jag bara justera konton och summorna som är bokförda inte ändra datumet. Jag kan inte heller ta bort fakturan verkar det som och på så sätt göra om och göra rätt. Missar säkert något, så tacksam för input.

Jag har samma problem. Registrerade lev faktura med fel datum och lycka inte ändra detta

Ok, så mer än jag som har detta problem. Lösning?

Japp, och jag är ännu en som sitter med samma problem. Jag har bokfört händelser fram till den 5:e i månaden, men jag behöver bokföra en grej som hände den 4:e i månaden.

Jag tänker att det bästa är att på något sätt ta bort/nolla verifikationen den 5:e så jag kan lägga in saker som hände tidigare, eller är det ok att bokföra en händelse på fel datum? (Som min faktura jag betalade den 4:e, att jag bokför den den 6:e, men jag tror minsann att det bryter mot normen…)

Vore verkligen fint om någon kunde berätta :slight_smile:

Okej, jag fick svar på telefon av flera vänner. Eftersträva kronologisk ordning, men det är möjligt att frångå det vid enstaka fall om det behövs.

/ Max

Men ok… man kan alltså inte ändra datum? Eller göra en ändringsverifikation? Det kan man i alla andra bokföringsprogram jag använt tidigare… känner kanske att iordning inte är så bra… Kan man få ett svar på denna fråga från någon som arbetar med iordning?

Jag har samma problem, går det verkligen inte att ändra datum i efterhand om man råkar fylla i fel?

Nej det verkar inte riktigt så…

Du kan väl göra en ändringsverifikation och hänvisa till verifikationen som blivit fel, men de kommer alltid hamna i nutid så att säga.

Beror på hur era system ser ut.
Min bokföringsfil ligger med subversion.
https://subversion.apache.org/
Skulle gissa på att det fungerar lika bra med dropbox etc.
Du kan återställa bokföringsfilen till önskat datum, för att korrigera,men du kan inte ändra datum efter att du har sparat.