App för fakturering i iOS?

Hallå!
Jag har skummat igenom forumet ett flertal gånger av olika anledningar. Har precis skaffat iOrdning, och är relativt ny inom bokföring överhuvudtaget.

Jag såg någonstans, minns inte var, att det skulle komma en app till iOS under 2015. Korrekt? Någon ETA på den? Vore ju smått fantastiskt för min del faktiskt.

Den är på gång, men hittills har vi inget annat ETA än “2015”.

Ok. :slight_smile:
Tack!

Ser fram emot det!
Hur ser roadmapen ut för att kunna bokföra via iOS? Kommer det att ingå i appen, eller blir det enbart fakturering?

Hej!
Är jättenöjd med att använda iOrdning, men måste nu av hälsoskäl sluta bära runt på min dator ( jobbar på 2 kliniker). När jag köpte min gamla padda var ETA av appen “2012”. Nu tittar jag på konkurrenterna, men jag vill verkligen inte byta - men orkar inte vänta längre!!! Kommer den under 2015??? Eller är det bara något du säger?

Vi arbetade tidigare på att göra en fristående iOrdning-app för iPad, men skrotade denna under utvecklingens gång. Det är alltså inte samma app som den vi nu har utlovat.

Skillnaden mellan våra tidigare planer, och den app vi jobbar på nu är att den senare är ett “tillbehör” till iOrdning 6, och att den är med i vårt marknadsföringsmaterial för iOrdning 6.

@swemedia Det kommer inte att gå att bokföra i appen.

Men då skulle jag ju kunna skriva fakturor när jag är på den ena kliniken och göra bokföringen på den andra där jag kan ha min dator stående? Jag förutsätter att fakturorna jag skriver via appen automatiskt kommer in i bokföringen? Eller behövs det att jag “dockar” paddan/appen och datorn med bokföringen en stund innan jag bokför?

Som det ser ut nu kommer man att behöva “docka” faktureringsappen med iOrdning på Mac. Det blir dock en egen fakturanummerserie i appen.

Kommer man att kunna skriva ut fakturan från IOS-enheten innan den är dockad till datorn?

Ja, via AirPrint.