Det finns iungen möjlighet att vi som har Iordning iordning Standard mot extraavgift ges möjlighet till att skapa årsredovisning? Nu innebär Plus så mycket extrafunktioner som i alla fall jag inte har behov av – förutom då årsredovisningen!
Årsredovisning för std-användare
Nej, tyvärr inte. Pristillägget för Plus motiveras till c:a 90% av funktionen för årsredovisning, som ju kostar uppåt tusenlappen + moms på många andra håll bara den. Här får du den för 600 kr inkl moms utöver standardprenumerationen (och då också några extra funktioner som du kanske inte har användning för just nu).
Bra pris. Jag tänkte uppgradera. Ingår “allt” i årsredovisningsfunktionen, alltså digital uppladdning, samt själva årsredovisningen och stämmoprotokoll, alltså samma funktioner som i årsredovisning online? Du borde ha en demo på sajten, det kanske du har bara att jag inte hittat den?
Det är bara årsredovisning som ingår. Du skapar årsredovisningen genom att komplettera bokföringen med ytterligare information i 4-5 steg. Därefter kan du granska årsredovisningen och ladda upp den på Bolagsverket. När den laddats upp kan du gå in på Bolagsverket och signera den digitalt.
Hej, nu håller jag på att testa. Det går inte att gå vidare utan att skriva något under viktiga händelser. Vad jag förstår enligt lagen kan (skall?) denna runrik utelämnas om inget viktigt hänt? Ska man i ditt system skriva typ ett streck?
Detsamma gäller styrelsen yttrande angående resultatdispositionen., det bör också kunna vara tomt. Sen står det att förslaget kommer från styrelsen och verkställande direktören, vilket är onödigt och i mitt fall felaktigt eftersom jag inte har någon VD. Styrelsen räcker.
Du har rätt i att uppgiften om väsentliga händelser kan utelämnas om de saknas under året, men jag har valt att lämna kvar rubriken hela tiden. Du behöver alltså skriva “Inga väsentliga händelser under året” eller liknande.
Styrelsen måste ge ett yttrande om resultatdispositionen enligt 18 kap. 4 § ABL. Du har rätt i att tillägget om verkställande direktören ska strykas. Jag fixar det i nästa uppdatering, tack för tipset.