Årsredovisning Låsa/Låsa upp?

Jag skapar min första Årsredovisning i iOrdning. Jag låste och påbörjade men kom på en sak jag eg skulle vilja ändra i bokslutet. Antar att det inte finns något sätt att låsa upp, om jag går tillbaka i ÅR får jag bara en knapp med Redigera (ÅR)?

Fast egentligen borde det väl inte vara något formellt hinder att kunna låsa upp och ändra något i bokslutet och bara börja från början igen med ÅR, den är ju inte skapad ännu?

Om du behöver göra ändringar i bokföringen kan du gå in under Räkenskapsår och klicka på hänglåset för att låsa upp räkenskapsåret. Du får då ett meddelande om att årsredovisningen kommer att tas bort. Sedan skapar du den igen (vissa inmatade uppgifter som inte direkt är från bokföringen kommer dock att finnas kvar)

Stort tack, sista dagen idag :slight_smile:

Undrar om jag stött på en bugg, jag kommer inte förbi första sidan i Årsredovisningen, får bara en knapp tillbaka, kan inte gå framåt till nästa sida …

hmm, ev kanske jag först ändrade ngt som gjorde att det inte blev. enl K2? nu funkar det om jag fyller i text jag inte borde behöva fylla i iaf

iOrdning stöder enbart K2. Vilket fält tänkte du på?

Jo, jag vet. Jag har ett litet företag med K2. Men jag klassificerade om ett intäktskonto som per automatik hamnade under “Övriga intäkter” till att ingå i Huvudintäkter. Det har jag väl gjort manuellt tidigare, men omklassificeringen var nog inte problemet.

Jag fick ingen Nästa-knapp om jag inte skrev något under “Väsentliga händelser”, vilket jag inte gjorde förra året genom Årsredovisning Online. Jag var tvungen att lägga in ngn text där för att komma vidare.

Uppgift om väsentliga händelser ska anges enligt 6 kap. 1 § andra stycket 2 ÅRL. Om du inte har några är det bäst att skriva “Inga väsentliga händelser under räkenskapsåret” för att vara extra tydlig.