Artikelnummer och kontantfakturor

Hej!

Ny här…

Håller på att testa/utvärdera om detta kan vara något för mig och har två spörsmål som någon kanske kan svara på.

1. artikelnummer - kan jag få skapa de själv? Jag har ett ganska stort sortiment av olika artiklar som har artikelnummer som bygger på tillverkaren mm. och att plötsligt ha artikelnummer från 1 och uppåt fungerar inte för mig.

2. kontantfakturor - jobbar ganska mycket med “kontantfakturor”, dvs står på mässor och säljer samt får direktbetalt via PayPal/Payson, så jag skulle vilja kunna välja betalningsmetod vid skapande av fakturan. Är detta möjligt?

Annars känns detta system lättanvänt och intuitivt. :slight_smile:

Mvh Markus

1. Du kan lägga in artikelnummer själv, och använda en kombination av siffror och bokstäver. Systemet “hjälper” dig genom att automatiskt ta ett nummer som inte finns tidigare.

2. Menar du att du vill ange betalningsmetod på fakturan?

1. Ok! Bra.

2. Precis! Det flesta av “fakturorna” är “kontantbetalda” via betalningsmedel som Paypal/kontokort eller som när jag står på mässor kontanta pengar eller via kort (iZettle). Så där finns liksom inga betalningsdagar och jag vill kunna skilja åt på sånt som kommer in på företagskontot direkt eller kommer in på Paypal och Payson. Har tre stycken olika konton upplagda för detta och vill ju gärna att det direktkonteras på rätt ställe beroende på hur kunden har valt att betala.

/Markus

Detta finns tyvärr inget stöd för. Dessvärre är nog enda lösningen att ha en separat notering om betalningsmetod för varje faktura på något annat ställe.

Ok. Tack för snabba svar. :slight_smile: