Har det inte framför mig just nu, men är relativt säker på att det är 2650.
Alltså mitt arbetsflöde ser ut såhär. Efter Mars är slut och sista inbetalningen i mars kommit in så går jag in på moms i iOrdning och skapar en verifikation via knappen och får en Momsavstämnigs-verifikation. Säg till exempel att den landar på att jag ska betala 10000kr.
Då går jag in på mitt företagskonto på SEB och för över 10 000kr från mitt skatt&moms konto till mitt huvudkonto och skickar det till skatteverket. (Kan inte skicka direkt från skatt&moms-delen på SEB)
Men efter det har jag inte bokfört den betalningen in på skatteverket i iOrdning. Jag har alltid trott att momsavstämnings-verifikationen räcker.
Anledningen varför jag undrar allt det här är för att jag skulle göra deklarationen nu på skatteverket och fick en chock för skatten var på 57%. Ska skatta 313 000kr på en 549 500kr vinst. Och det lät väldigt högt och började kolla om jag har gjort något fel i bokföringen.
Jag har haft en låg prellskatt men lägger alltid undan 50% av inkomst + moms direkt när fakturan blir betald.