Bokföra köp av domän från One.com

Jag undrar hur man bokför köp av domän från One.com på rätt sätt (och ett relativt okomplicerat sätt) i Baskontot?

En del av problematiken med detta ligger i att de inte lade på något moms när jag gjorde köpet - och det som gör det ännu krångligare är att företaget är verksamt i Köpenhamn, men verkar vara registrerat i Dubai.

Som sagt, jag har köpt en domän för min enskilda firma från One.com, för ett års tid. Summan 590 kr (utan moms) drogs från mitt företagskonto (Bankkonto 1920), trots att jag angav att köpet görs som “företag”, samt skrev in mitt momsreg.nr (vilket dock visas utan prefixet SE i den faktura jag fått från One.com).

Jag har försökt kolla på nätet, för att se om det finns exempel på hur detta ska registreras. Men allt jag hittar verkar rätt komplicerat. Jag har förstått att bokföringen bör bli någonting i stil med: 590 kr kredit på 1920 (Bankkonto) och 590 kr debet på 6200 (Tele och Post). Men hur löser man allting kring momsen? Omvänd skattskyldighet?

Dessutom förstår jag inte om jag i detta fall gör en ny verifikation och väljer “Kostnad” eller om jag måste göra allting via “Övrigt/Manuell”.

Tack på förhand!

Vilket land står på fakturan från dem?