Bokföringen försvunnen

I samband med kopiering av datorn till extern hårddisk verkar det som all bokföring för verksamhetsåren från försvunnit när jag på nytt ska öppna programmet. Och jag har det sedan 2006!. Jag har version 7.

TAcksam för alla tips i hur jag kan komma åt det. Är det någon länk som krångalar?

Menar du att verifikationslistorna är tomma? Är verifikationerna det enda du saknar eller saknas det mer?

Allt saknas. Det finns två mappar i vänstermarginalen som som gäller två gamla bokföringsår 14/15, men som ej går att öppna. :frowning:

Det låter som att du öppnat fel bokföringsfil (en gammal kopia). Har du koll på var din aktuella bokföringsfil ligger? Du kan isåfall öppna den med menyn Arkiv > Öppna.

Om inte, prova att söka på datorn i Spotlight efter “bok” eller “bokföring”.

Hej Erik! Du är mitt stöd i mörkret. I samband med att datorns innehåll skulle sparas ner till en extern minnesenhet verkar något ha hänt. Allt filer efter hösten 2021 verkar ha försvunnit och ingen kan ge någon rimlig förklaring. Jag kan inte längre öppna Iordning. Jag har ju varit jättenöjd Iordning-användare sedan 2006 och nu måste jag göra bokföringen för senaste räkenskapsåret 24-25. Jag har fått en SIE-fil som jag vill importera in. Kan du hjälpa mig att få tillgång till programmet, Jag är prenumerant.

Bästa hälsningar Ulf

Vilken version av iOrdning kör du? Vill du importera SIE-filen till det dokument du har från 2014-2015, eller till ett nytt dokument? Du får gärna maila till info@iordning.se så kan vi ta det där.