Bugg i 6.0.11?

Scenariot är att jag ska lägga till en ny verifikation och använder “populärvyerna” för intäkt respektive kostnad (samma bugg uppstår oavsett vilken flik som väljs). Jag fyller i uppgifterna (inklusive Namn), men innan jag registrerar verifikationen går jag till fliken Övrigt/manuell för att titta på hur det blev i debet/kredit och för att kunna skriva det på pappret jag har i pärmen.

När jag då från fliken Övrigt/manuell klickar “Bokför” registreras verifikationen, vilket visas med en animation. Mitt problem är bara att raderna i fliken Övrigt/manuell ligger kvar. Går jag sedan tillbaka till fliken Intäkt respektive Kostnad finns föregående uppgifter kvar även där.

Om jag istället klickar tillbaka till den flik där jag från början angav konto, belopp osv, fungerar allt som det ska och samtliga fält töms och görs redo för en ny verifikation.

Detta kan jag inte upprepa i 6.0.11. Vilken version kör du?

Jag kör 6.0.11. Jag har spelat in en skärmsekvens när jag återskapar felet. Du hittar filmen via en sökväg jag har mailat till dig.

En till grej, i fliken Intäkt. När man har angett föräljningskonto och trycker Enter hoppar markören till fältet Namn, inte till huruvida man har angett moms eller inte, alternativt vilket konto som har debiterats. Det känns lite ologiskt.

När man korrigerar en verifikation och skriver en kommentar, så kommer den inte med när man skriver ut verifikationen. Bara vem som gjort den, men inte själva kommentaren.

När man skall registrera en ny faktura och blir uppmanad att lägga inn faktureringsadress e t c så fungerar det inte att lägga in sitt kundnummer, kontaktperson eller nmomsnummer. Programmet släpper inte.

Ovanstående fel förutom @peltors sista är åtgärdade i kommande 6.0.13. Tack för tipsen!