Bugg i INK2, ruta 4.6a


#1

Jag gör skattemässiga korrigeringar i INK2. Ruta 4.6a, Schablonintäkt för periodiseringsfonder: Siffror jag skriver där bli pyttesmå och dessutom påverkar beloppet inte summeringen i 4.15.

Tillägg: Testade rutor jag inte använder egentligen och det finns en till: Ruta 4.10, vid minustecken. Samma fenomen.


#2

Märkligt, nu uppträder inte det där fenomenet. Vet ej varför, försökte ta upp blanketten ett par gånger igår kväll men de där rutorna fungerade ej. Nu gör de det. Minns inte om jag startat om programmet ngn gång emellan kanske …


#3

För mig händer det om jag trycker på Enter. Då blir det en ny rad i rutan och den kommer räkna fel. Prova använd musen eller Tabb för att lämna rutor.

//Thomas


#4

Vilken version av macOS och vilken version av iOrdning ser ni problemen i? Jag kan inte direkt reproducera detta.


#5

Som sagt försvann problemet dagen efter av okänd anledning. Problemet var den 15 juni ser jag. Vad för versioner som gällde då vet jag inte. Men jag uppdaterar alltid direkt till senaste versionen av iOrdning i AppStore och senaste MacOS/patchning (Apple Silicon M1 som hårdvara).