Bugg Kommande verifikationer?

Har senaste versionen av iOrdning 8.0.16 (80160).

Jag har flera kommande verifikationer liggandes som jag inte är beredd att bokföra ännu.
Om en kommande verifikation har ett datum som är samma eller äldre än den nya verifikation som jag skapar så bokförs den kommande automatiskt utan att jag får veta nånting och den nya bokförs efter i ordningen.

Om det här är en feature så hade jag gärna sett både att man har en inställning för att välja beteendet och att man får veta att det kommer att ske.

Bifogar två skärmbilder där man ser att verifikationsnumret ändras beroende på vilket datum man väljer på den nya verifikationen.

Detta är högst avsiktligt - det är hela grejen med Kommande. Det ska alltså vara en kö med verifikationer (främst från faktura-delen) som flikas in i datumordning när du bokför övriga verifikationer.

Jag ser inte riktigt varför du vill ha möjlighet att inte bokföra verifikationerna från Kommande. Att de hamnar före den verifikation du bokför om datumet är samma är för att programmet inte kan veta när du är klar med ett visst datum. Har du två manuella verifikationer att göra så skulle de kommande verifikationerna isåfall behöva hamna emellan dessa två, och då anser jag att det är bättre att de alltid hamnar först.