Bugg? och förslag

Stort tack för kontaktregistret! Efterlängtad funktion härifrån.

Hittade vad jag antar är en bugg när man fyller i en ny kontakt. Om man vill fylla i fler än en rad i adressfältet och trycker på enter efter första raden, så blir det inte en ny rad, utan det man skrivit markeras istället. Man kan istället trycka alt+enter eller att kopiera flera rader från t.ex. anteckningar och klistra in i fältet för att få det att fungera.

Jag har även några kontakter där jag har referensnummer (som är samma varje gång). Det skulle vara trevligt att även kunna skriva in detta bland kontaktens uppgifter.

En funktion som kan e-posta en faktura (som pdf) efter den är skriven står också högt upp på min önskelista.

/Kristoffer

Beträffande den sistnämnda punkten: markera fakturan, välj Arkiv > Skriv ut, och klicka sedan på knappen ‘PDF’ i utskriftspanelen. Där har du ett alternativ att e-posta fakturan som PDF.

Kontaktregistret: addressfältet är tänkt att fungera så. Jag lägger in detta med referensnummer på önskemålslistan.

Hej

programmet kraschar vid flera tillfällen när jag går från Artiklar upp till Ej skickade fakturor. Inte varje gång, men har haft 6 krascher på kort tid.

Kör 10-10-1 och iordning 6.0.15

Eller det kraschar faktiskt lite var och där, inte enbart vid ej skickade fakturor

Programmet hänger sig när jag tryckt på ny artikel i fakturafönstret och skall öppna artikelns undermeny. Har nu hänt 4 ggr. Har avinstallerat programmet, installerat det på nytt och gjort omstart på datorn samt reparerat skivbehörigheter.

Går nu tillbaka till iOrdning 5. Meddela gärna vad felen kan vara och när de fixats.

Peter

Tack för info. Kan du klargöra vad du menar med ny artikel i fakturafönstret? Lägger du till en fakturapost, och programmet hänger sig när du ska välja artikel från popupmenyn i kolumnen längst till vänster?

Nu redigerade jag en post i Artikel. När jag sedan trycker på Ej skickade fakturor kraschar och stänger sig programmet.
När jag har en faktura öppen och trycker på pilarna (upp/ned) för att lägga till en artikel så hänger sig programmet. Badboll

Ok, detta problem är nu åtgärdat i nästa uppdatering.

Tack för ny version. Buggarna är fixade.

Har ett förslag: att kunna välja i inställningar att ha mitt namn som återkommande VÅR REFERENS utan att behöva fylla i den på nytt varje gång

Har lagt in så att vår referens plockas från den faktura med hittills högst nummer.