Byte av räkenskapsår

Ursäkta en dum fråga. Men hur gör man vid byte av räkenskapsår?
Jag har ett aktiebolag och avslutade mitt första år den sista april (2012) och har nu börjat bokföra på ett nytt år (2013).
Jag har gjort årsbokslut hos min revisor och importerat alla saldon från föregående år in i det nya.
Men vad gör man med det gamla? Ska det bara ligga kvar i programmet? Det känns som om det borde avslutas/låsas och arkiveras på något vis. Eller behövs inte det?
(jag kör iOdning 4.2.10)

Nej det behöver du inte göra om du har gått in undre Information/Räkenskapsår och klickat på knappen Beräkna utifrån föregående år samt gjort allt annat som krävs så behöver du inte göra något mer.

Ang räkenskapsår - när jag lägger in datum för räkenskapsår så ändrar iOrdning själv till en annan datum.
Ex. Mitt räkenskapsår går från 1/5 till 30/4, men jag lyckas inte mata in dessa siffror för förra året. 2009 o 2010 funkade bra - 2011 går från 30/4 till 29/4, 2012 från 30/4 till 29/4. Tidigare år har det inte spelat nån roll eftersom verifikationerna låg på andra datum, men i år har verifikationer som ligger den 30/4 och då kommer de på fel år… Vad gör jag???

Du får gärna skicka din fil till infoatiordningdotse så kan vi kika på den här.