Jag har av misstag registrerat en betalning av leverantörsfaktura på 2018, Det ska vara 2016. Nu ligger den under “Kommande” - förmodligen till sommaren 2018. Det betyder även att bankkontot inte stämmer förrän då. Det måste finnas ett sätt att ändra felskrivna datum. En idé - om jag tar bort leverantörsfakturan, raderas den registrerade betalningen av densamma i så fall? Eller blir problemet bara värre?
/r
Datum på verifikation - igen....
rorkulten
Du kan ändra datum på en verifikation under Kommande så här:
- Markera verifikationen.
- Välj Redigera > Duplicera
- Ändra datumet på den nya kopian till rätt datum.
- Håll ner alt (⌥) medan du klickar på Bokför. Verifikationen hamnar då i Kommande.
- Gå in under Kommande och ta bort den ursprungliga verifikationen.
MuHe
Hej! Har haft samma problem. Det funkar bra att duplicera men lyckas inte med steg fem, hur tar jag bort från “Kommande”?
Hittade svaret själv. Var tvungen att välja tagort i menyn, trodde jag skulle kunna "högerklicka och få upp menyn för att radera… Glömmer ibland att menyn finns där när man jobbar i helskärmsläge.
ristenstrand
Jag hade samma bekymmer men hittade lösningen här. Men jag kan inte ta bort den felaktiga verifikationen i “Kommande”. Meny-objeketet “Ta bort” är grått!
Har du markerat verifikationen under Kommande? Det ska också gå att trycka på knappen ‘delete’ (på tangentbordet). Har du ett litet tangentbord så motsvaras detta av fn+backspace.