Egen fakturamall fungerar inte i version 6


#1

Efter att ha uppgraderat till version 6 har jag problem med min egengjorda fakturamall. Den ligger med ca 20 gånger i listan med mallar, men oavsett vilken jag väljer verkar den inte fungera - inga värden fylls i själva mallen. Måste jag göra en ny mall för att den ska fungera i version 6? Och är det okej att plocka bort alla dubletter som nu finns att välja, utan att det påverkar utseendet på tidigare fakturor som använder sig av min mall?


#2

Det saknas tyvärr fält för detta i nuvarande version av Mallredigeraren. En reviderad version är på gång.


#3

Hur får man in leveransdatum i egen fakturamall?


#4

Flera buggar med egendefinierade mallar är åtgärdade i senaste 6.0.3. Tyvärr finns fortfarande en bugg om du har fältet “rabatt på fakturanivå” på fakturan. Denna bugg är åtgärdad i kommande uppdatering 6.0.5.

I version 6.0.5 bör din egendefinierade mall visas korrekt.

Att mallen ligger med 20 ggr i listan känner jag dock inte igen som ett problem. Har du lagt in den själv flera gånger, eller har det bara blivit så?


#5

Jag har inte lagt in den själv flera gånger, så vitt jag vet.


#6

Har du kvar din fil från version 5? Skulle du isåfall kunna maila den till info@iordning.se?


#7

Jag har råkat ut för samma angående mallarna. Jag importerade från min gamla ver 5-fil. Det verkar som programmet hämtar upp en himla massa mallar. :slight_smile: Raderar man dem så går det inte att spara sedan. - Objekt kan inte raderas från invoices. Version 6.05


#8

Kommer på mailen!


#9

Har samma problem som ovan. Har ändrat min fakturamall ett flertal ggr i v5.
Bilagor till verifikationer har inte följt med i uppdateringen av bokföringsfilen, inte heller att verifikationer har blivit ändrade och av “vem”.


#10

Problemet med fakturamallar är åtgärdat i 6.0.7 som är på väg upp.

Beträffande problemet med verifikationer - det kan jag inte återskapa. Har du möjlighet att skicka din fil i version 5-format till info@iordning.se?


#11

Min fil för version 5 ligger på 368MB


#12

Ok. Men den kan inte vara så stor utan att det finns bilagor med, eller?


#13

En fråga till angående mallarna. Du har gjort nya saker som typ rabatt och så. Så jag antar jag måste göra en ny mall för detta. Likaså tidigare så kom det med två rader typ företag och kund. det gör det inte längre. Kan jag ordna det själv med egen mall också.

Alltså att det står så här på fakturan och brevet

Företagsnamn
Namn Efternamn
Adress
123 45 Namnstaden


#14

Nu är problemet med flera versioner av samma fakturamall löst i Faktura-vyn, dock ligger alla dubletter kvar i listan med fakturamallar under Fakturering > Hantera egna mallar…


#15

Du kan ta bort dubletterna där om du vill. Så länge du behåller en av mallarna bör samtliga dina fakturor med denna mall ha kvar den egendefinierade mallen.


#16

Efter uppdatering till version 6 så ligger den filen på 9.5MB och på 368MB i version 5 som sagt.
Testade uppdatera till 6.0.9 men samma fel dyker upp vid uppdatering från V5.
Alla bifogade filer (.jpg och .pdf) till verifikationer försvinner samt att jag inte kan se när och “vem” som gjort ändring på verifikation.


#17

Jag har identifierat och åtgärdat ett problem med “vem”, och ska fortsätta undersöka detta med bilderna. Förhoppningsvis kan jag släppa 6.0.11 framåt kvällen.


#18

Min lista under Egna mallar är tom och jag får varken in min egna (uppdaterade) mall, eller exemplen från er sida. Version 6.0.11


#19

Under egna mallar ska du bara få upp dina egna mallar. Om du provar att lägga in din mall igen under egna mallar, kan du då välja den under Ej skickade?


#20

Ja det visade sig att den ändå gick att välja när jag gör en ny faktura.
Nu syns den även i fönstret där de läggs till. Jag hade missat att registrera programmet. Kanske var det.
På alla äldre fakturor är förhandsvisningen tom. De går heller inte att skriva ut. Programmet hänger sig.