El Capitan


#1

Hur fungerar iordning 5 med El Capitan nu? Börjar bli dags att uppdatera här…


#2

Det fungerar bra så länge du kör 5.1.41. Uppdatera till denna version innan du byter till OS X 10.11.


#3

Tack


#4

Har nu äntligen vågat mig på att uppdatera, klantigt nog i fel ordning så jag fick ta hjälp av en länk för att få in 5.1.41… Nu får jag det här meddelandet “Den administrerade objektsmodellversionen som används till att öppna persistent store är inte kompatibel med den som användes till att skapa persistent store.” när jag försöker öppna 5.1.41. Vad innebär det och hur löser jag det?

Konstigt nog så fungerar nu 5.1.35 som jag hade sen tidigare…


#5

Eller rättare sagt, jag måste ha både 5.1.35 och 5.1.41 öppna samtidigt för att det ska fungera… Hjälp!


#6

Det låter märkligt. Du ska bara ha en kopia av iOrdning öppen samtidigt. Det är samma filformat för alla utgåvor av version 5. Hur gör du för att öppna filen? Om du dubbelklickar på den i Finder finns risk att OS X plockar fram ännu en annan version. Säkrast är att öppna filen inuti programmet.


#7

Jag brukar öppna filen via programmet, annars går det inte att öppna den alls. Nu har jag kommit så pass långt att det räcker att jag har 5.1.41 öppet och det funkar.
Jag skrev i en annan tråd här om SIE filer. Min revisor vill ha SIE4 för 2015 men får bara upp felmeddelande “Filen kunde inte öppnas/Inga data har lästs in”, börjar få lite panik här…