Er Referens

har jag missat något eller kommer den här absolut grundläggande funktionen tillbaka?
Har inte fattat att det inte finns i Iordning 6 och att jag måste skapa en ny kund för varje gång jag får en annan kontaktperson, eller att de vill ha ett projektreferensnamn. Har nu typ 10 verkliga kunder men 150 dubletter. Är det fixat i Iordning7?

Kan man manuellt fylla i “er referens” i Iordning7?

Du kan ändra “namn” i kunden, utan att det påverkar redan skickade fakturor. Behöver du regelbundet fakturera olika personer på samma företag behöver du skapa olika kontakter för dessa.

Fast det där fältet på fakturan är ju extremt lämpligt för stora bolag som vill att man tydligt anger “referens” i form av ett projektnamn i stället för en person. D.v.s på min faktura gent emot min bästa kund så står det ofta:

er referens: “4786-LONDON/Jonas” eller liknande…
d.v.s det är ny info i den rutan varje gång och jag skickar kanske 5 fakturor i månaden till dem. Efter 3 år så kommer jag allså att behöva scrolla igenom 150 poster av den kunden för att komma till nästa kund?

Då är tyvärr Iordning och jag inte kompatibla längre :frowning:
…om det inte finns något annat smart sätt att lösa detta.

När du skapar en ny faktura till denna kund, ställ in kunden som mottagare och klicka på “Redigera adress”. Skriv in “4786-LONDON/Jonas” eller motsvarande och klicka OK. Skicka fakturan. Detta kommer att stå vid “Er referens” på denna faktura oavsett senare ändringar.

Nästa faktura gör du likadant.