Jag behöver skicka mina fakturor krypterade och har därför byggt en egen Filemakerlösning för detta ändamål. Eftersom det inte finns något sätt att exportera data om fakturor i iOrdning (och heller inget stöd för Applescript) så har jag löst det genom att dra en faktura i taget från iOrdning-fönstret till Filemakerfönstret där den sedan importeras. Ganska otympligt, men ändå fungerande. Efter att jag uppdaterade till iOrdning 8 så fungerar detta inte längre, vilket bryter mitt arbetsflöde och jag blev därför tvungen att gå tillbaka till version 7.
Går detta problem att lösa? Primärt att återställa funktionen att “dra ut” fakturor så som det fungerade i version 7, men ännu hellre antingen nån typ att exportfunktion för faktura-data alternativt att exporterade fakturor döps med nån slags koppling till kunden (tex kundnummer). Drömlösningen vore såklart att man kunde skicka krypterade fakturor direkt från iOrdning (med en nyckel som lagras per kund. 
På grund av GDPR är måste ju fakturor i många branscher krypteras om de skickas via e-post.