Fakturamall för bifirma, namn och logotyp skiljer och grå mall i mallredigeraren


#1

Hej,

jag använder standardmallen för fakturor i iOrdning. Där har jag min företagslogotyp och företagets namn. Nu behöver jag en likadan mall, men med annan logotyp och annat företagsnamn för min bifirma. Hur löser jag det smartast?

Har laddat ner mallredigeraren och mallvarianterna för standardmallen härifrån. Men när jag ska öppna någon av de mallarna är det grå och går inte att välja. Vad kan det bero på?

Tacksam för hjälp, och ber om ursäkt om jag missat liknande tråd. Har letat i forumet.

Vänligen
/Lamin


#2

Är det i iOrdning eller i Mallredigeraren de är grå? Har filen du försöker öppna filändelsen “.template”?


#3

Det är mallarna jag laddat ner från sajten jag försöker öppna i mallredigeraren. De har filändelsen .template. Men helst av allt vill jag skapa en kopia på den grundmall jag använder för mitt huvudföretag i iOrdning, och bara ändra loggan och lite annat samt spara som en ny mall.

Hur gör jag det? Var hittar jag mallarna som finns från start i iOrdning?

Tack!


#4

De inbyggda mallarna har numera ett helt annat format än de som man kan redigera eller skapa själv. De mallar med filändelsen “.template” som du laddat ner bör dock gå att redigera. Kan du prova att dra och släppa dem ovanpå Mallredigeraren?


#5

Testade öppna en av .template mallarna igen i mallredigeraren, och nu fungerar det! Tror det var en omstart efter installation av redigeraren som löste problemet.