Fakturans adress krånglar

När jag manuellt försöker skriva in adressat, gata, postnummer och ort så skrivs allt utom ort in!
Där står : 123 32 null
Jag måste skriva in orten i leveransadress och sedan typ fem ggr i fakturaadress innan den sväljer ortsnamnet!
Någon annan som upplevt detta?

Vilken version av iOrdning 5 kör du?

Jag kör 5.1.27

Hmm, fortfarande fakturaproblem…Nu går det inte att skriva in bankkontonummer, i varje fall så visas det inte. Är det bara jag som har de här problemen?

Bankkontonummer finns inte på standardmallen. Om du använder bankkonto istället för bankgiro/plusgiro finns en alternativ mall som vi kan skicka över om du mailar info@iordning.se.

Beträffande din fakturaadress: skriver du in leveransadressen först? Jag känner inte till några problem med att mata in just ortnamnet.

Ja, jag skriver in mottagare och mottagaradress först, och sedan ev leveransadress. Det strular i regel alltid. Men jag kanske matar in på fel sätt?

Är det enbart ortsnamnet som strular, eller är det problem även med övriga fält av och till?

Ja, även mottagarnamnet visas inte efter inskrivning.

Efter att du skrivit t.ex. ortsnamn, vad gör du efteråt (dvs direkt efter att du tryckt sista bokstaven i ortsnamnet)?

klickar utanför rutan så att den ska försvinna….!?

Ok, blir det skillnad om du tabbar vidare till nästa fält?

Vilken version av Mac OS X kör du?

När jag tabbar vidare så hoppar den upp till första fältet igen, där det redan finns en inskrivning. Men hämtar jag från adressboken funkar det perfekt.
Jag kör 10.8.5.