Fakturareferens


#1

Hej!

Hur skall man kunna skriva in referens på fakturorna? Som det verkar just nu så måste jag skapa en helt ny kontakt för varje ny referens till samma kund. Alla mina kunder (och jag) vill ha projektnummer eller liknande som referens på sina fakturor, men i Ordning så verkar man bara kunna sätta kontaktperson som referens. Förstår nog inte riktigt poängen med att det är som det är just nu i iOrdning. Går det att komma runt på något sätt utan att behöva skapa upp fiktiva kunder för en sådan enkel sak?


#2

I iOrdning är “Er referens” det namn som är knutet till kontakten. Om du vill skriva projektnummer i detta fält måste du tyvärr lägga upp en “kund” för varje projektnummer du vill fakturera.


#3

Jag håller med Ted om att det är ett problem att detta inte finns med. Jag skulle vilja ha med en ruta där jag kan ange ett s k projektnummer eller nummer för den ”märkning” som referenspersonen vill att jag ska ha med på respektive faktura.
Som det är nu får jag skriva det som ”kommentar” på en extra rad efter angiven tjänst. Det går ju men känns lite ad hocigt.