Fakturor i fel verifikationsordning

Hej,

Jag har lagt in ett antal verifikationer och fakturor från det gångna året. I början fungerade det fantastiskt bra, men de senaste posterna har inte hamnat i rätt verifikationsordning. De betalda fakturorna sorteras inte in i datumordning.

Måste detta rättas till och i så fall hur gör jag?

Tack på förhand!

/Magnus

Har du registrerat fakturorna som betalda på rätt datum? Blev verifikationerna på ett annat datum?

Fakturorna är registrerade som betalda på rätt datum och det datumet är även rätt i verifikationsordningen. Problemet är att jag betalade fakturorna först och registrerade betalningsdatumet. När jag sedan fyllde på verifikationslistan har de inte sorterats in i datumordning utan verifikationer med ett senare datum har hamnat innan fakturaverifikationerna. Antagligen har jag gjort något fel och registrerat något i fel ordning. Hur rättar jag till det så att hela verifikationslistan blir i datumordning?

Du kan sortera verifikationslistan efter datum eller efter verifikationsnummer, men du kan inte numrera om verifikationerna så att de ligger i datumordning. Har du väl en gång bokfört en verifikation med ett visst nummer och ett visst datum, så går det inte att ändra. Det enda undantaget från detta är om du alldeles nyss bokfört den, så att du kan välja Redigera > Ångra för att ångra.