Får meddelande i Maverick att dokumentet inte kunde sparas automatiskt


#1

Hej,

Jag använder 4.2.17 i Maverick. Om jag är overksam någon minut kommer det upp ett meddelande: “Dokumentet inte kunde sparas automatiskt.” Dokumentet “Namn på företaget” kunde inte sparas automatiskt. Account är ett värde som krävs."

Hur slipper jag dessa meddelanden?

Fredrik


#2

Är detta när du redigerar en verifikation?


#3

Hej! Lånar denna gamla tråd eftersom jag råkar ut för samma sak.
Kör 4.2.17 och har precis uppdaterat till Mavericks (undviker Yosemite tills vidare).
När jag sitter och registrerar verifikationer får jag upp felmeddelandet att dokumentet inte kan sparas automatiskt. “Account är ett värde som krävs”.
Hade inte detta problem innan uppdateringen till Mavericks. Vad kan det bero på?


#4

.


#5

Efter att du registrerat en verifikation, kan du då välja menyn Arkiv > Spara?


#6

Ja, det går bra. Och därefter verkar automatsparandet fungera. Men varje gång jag avslutat programmet och startat upp det igen dyker detta fel upp.
Så det är väl egentligen inget större problem, men lite märkligt att det inte fungerar innan jag först sparat manuellt en gång.


#7

Rent allmän förutom detta så upplever jag iOrdning väldigt segt efter uppdateringen till Mavericks. När man sitter och konterar så laggar det ordentligt.
Egentligen borde jag uppdatera till en nyare version, men det känns lite osäkert att göra det mitt i ett räkenskapsår. Också osäker på om mina fakturamallar (jag har gjort egna) kommer att fungera i en nyare version?