Fel i momsformuläret?

Jag har problem med momsformuläret i iOrdning. Ofta är ruta 48 och 49 tomt för en viss period och jag måste då välja en annan period och sedan välja den ursprungliga perioden igen för att de fälten skall innehålla siffror. Ibland fungerar dock inte heller detta knep. Det känns lite instabilt, helt enkelt…

Är det bara 48 och 49 som är tomma ibland, eller alla till höger?
Är det bara första gången du går in i Moms som detta händer, eller kan du växla fram och tillbaka mellan perioder och då ibland få tomt under en viss period (som annars har siffror).

Det verkar bara vara 48 och 49 - det är i alla fall inte samtliga fält till höger.

Det händer inte bara gången Moms-vyn laddas, utan felet kommer och går även när jag växlar mellan olika perioder. Jag vet inte om det eventuellt är något form av renderings-fel, för ibland dyker texten upp om jag minimerar iOrdning, eller lägger något annat fönster framför, och sedan går tillbaka till programmet.

Ok, vilket exakt versionsnummer av iOrdning kör du? Vilken version av Mac OS X?

OS X 10.9
iOrdning 5.1.11

Har du fönstret tillräckligt stort / med rätt form för att dessa fält syns direkt, eller får du skrolla för att se dem?

Jag har samma problem, om inte ruta 48/49 är synliga när jag går till momsvyn pga att fönstret är för litet är de ibland tomma. Om t ex bara halva ruta 49 visas när jag går till momsvyn så syns bara halva texten om jag scrollar för att se hela rutan. Se skärmdumpen nedan för exempel.

Ok, tack, det ger lite ledning när jag ska lokalisera problemet. Jag letar vidare.

Problemet finns även i 5.1.13.

Jag har upptäckt att jag bara har detta problem på min Macbook Pro med retina-skärm. På min iMac fungerar det utan problem.

Uppdatering: Nej, så är det inte alls. Jag har problemet även på min iMac.

Har samma problem, kör bara demo just för stunden

Nu helt plötsligt funkade det :slight_smile:

Vi jobbar på detta…