Fel vid installation av uppdateringar

Hej, jag kan inte få iOrdning att installera uppdateringar. Den laddar ner i biblioteksmappen och ber att få installera/starta om sedan får jag felmeddelandet: “Varning” Authenticated file copy from /Users/(Användare)/Library/Container/se.aderstedtsoftware.economacs/Data/Library/Caches/Economacs.app to /Applications/iOrdning 5.app failed. Sen avbryts installationen. Detta har varit samma visa hela våren i uppdateringar som jag varit tvungen att skippa. MVH //Jessika

Ok. Skulle du kunna gå in i Skivverktyg (som ligger under Verktygsprogram i din Program-mapp), och kontrollera skivbehörigheter där?

Jag har gjort det men tyvärr utan lyckat resultat (dvs uppdatering efter att ha kört reparation av rättigheterna). Har nu testat .25 versions uppdateringen igen med samma varning. Det spelar ingen roll vilken användare som jag har inloggad när jag kör uppdateringen. Kan man spara ner fakturamallen och själva bokföringsfilen och sedan radera allt som rör iordning för att sedan installera om den?

Om du har kvar din mall + bokföringsfil är det säkert att ta bort programmet. Du kan också välja Finder, välja Gå > Gå till mapp och sedan klistra in
~/Library/Containers
Leta upp se.aderstedtsoftware.economacs där och ta bort den mappen. Det tömmer övriga inställningar i programmet. Även registreringen försvinner, och du kommer att behöva registrera programmet igen (med samma uppgifter som tidigare).