Förslag


#1

Jag har två förslag på enkla saker som jag stör mig på.

  1. När man gör en ny verifikation och väljer Nej på “Betalade du moms?”, och sedan går till en annan sida (tex. listan på verifikationer) och tillbaks, så har valet resettas till Ja. Detta är ganska störande och gör att jag bokför fel ibland. Jag har noterat detta förut men det är fortfarande inte fixat i version 59: http://www.aderstedtsoftware.se/vanilla/index.php?p=/discussion/824/ny-verifikation-aendrar-till-moms#Item_1

  2. Listan över konton i en verifikation är alltid helt mixad. Detta gör det otroligt svårt att läsa verifikationer och jämföra dem. Vad sägs om att bara sortera dem efter något så enkelt som stigande kontonummer? Eller något annat intuitivt kriterium. Se bild nedan. Jag är ganska förvånad över att detta inte redan är implementerat, känns som en solklar UI/UX feature i ett program som går ut till 90% att sitta och kolla på verifikationerna.


#2
  1. Detta kommer att göras om till det bättre i framtiden.

  2. Ordningen ska vara inmatningsordningen. Har du skapat dessa via ‘Manuell’ eller ‘Intäkt’?


#3

Ordningen är inmatningsordningen, men den beror på vilket fält jag redigerade sist.
Gör jag verifikationen via Kostnad/Intäkt, men fyller i fälten i en annan ordning (eller tex. ändrar momsrutan till Ja efter allt annat), så blir resultatet att inmatningen blir helt annorlunda och total oordning enl. ovan.


#4

Ok, ja, ordningen är egentligen bara väldefinierad om man använder Manuell.


#5

Hade varit fint om man hade kunnat ändra sorteringsordningen med drag and drop när verifikationen skapas.


#6

Skriver upp detta som en röst på denna funktion!