Fritext på en faktura


#1

Jag hamnar i lägen lite då och då där det vore bra om man kunde skapa en rad i artikellistan på en faktura som enbart består av fritext för att kunna ange ett meddelande, en extra referens eller något annat.
Har jag missat något funktion eller är det något som kanske kan komma i en senare version?


#2

Det går inte att göra tomma rader, däremot kan du lägga till kommentarer på enskilda fakturaposter, och ett meddelande som visas under fakturaposterna. Detta anges i fälten “Kommentar” respektive “Meddelande” i senare versioner.


#3

Att lämna meddelande låter precis som det jag söker, jag kikade nu i vyn när jag skapar en ny faktura men såg inget är meddelande något jag behöver aktivera i fakturamallen eller faktura inställningarna? Jag har försökt kika runt men inte hittat något vart jag kan ange meddelande på en enskild faktura? Jag har iOrdning 7.5.8 installerat och tror det är senaste via AppStore.


#4

Det finns ett fält meddelande, under knappen “Flytta till skickade fakturor”. Det behöver inte aktiveras, det är alltid synligt.


#5

Tack så mycket, jag såg inte skogen för alla träden :wink: