Fritext på faktura?

Jag behöver kunna skriva fritext på vissa fakturor, gärna under de vanliga raderna med summor. Försöker jag så får jag alltid summan “0 kr” på min fritext. Det kommer tillbaka även om jag försöker ta bort det. Finns det något annat alternativ?

Jag läste nånstans att det finns fritext på vissa mallar, men har inte hittat när jag provat runt. Eller är det bara “kommentarerna” på faktureringsraderna som menas med det? De vill jag ju också ha kvar, de försvinner på många mallar. Jag använder också den inbyggda mallen för att slippa ett alltför utmärkande utseende på fakturan.

Det finns inget sådant fritextfält på den inbyggda mallen. Vill man ha detta måste man skapa en egen fakturamall, och då använda fältet ‘Fritext’.

Men hur skapar man en egen mall? Kan man utgå ifrån någon av de som finns? Klickar jag på pluset i fakturafliken vill den att jag ska öppna ett befintligt dokument.

Jag hittade mallredigeraren nu :slight_smile:

Underbart, jag hade exakt samma fråga eftersom jag behöver lägga till lite information. Då blir det till att redigera mallar nu då :smiley: