Går inte längre att scrolla i resultat och balansrapport


#1

Hej, har uppdaterat till en ny mac (macbook pro retina) och Yosemite och det går inte längre att scrolla ner i balans och resultatrapporten. Alla andra rapporter och skärmar fungerar utan problem. Yosemite eller annat problem?


#2

Det är några kunder som rapporterat om samma problem, men vi har inte kunnat återupprepa det på någon av våra testmaskiner. Om du går in under Systeminställningar, Mus, har du “skrollningsriktning: naturlig” ikryssad?


#3

Hej, jag använder en macbook pro retina (13’, mid 2014) med styrplatta. Och styrplattan står på naturlig.


#4

Ok, nu är det två andra användare med samma problem. Felsökning pågår. Det är lite komplicerat eftersom vi inte lyckats upprepa problemet på någon av våra testmaskiner.


#5

Hej, har även testat på min gamle macbook pro med yosemite och där fungerar balansräkningen, men inte resultaträkningen(?). När man scrollar ner så hoppar skärmen till toppen igen innan man når slutet av rapporten. Och på min macbook pro retina 2014 hoppar den tillbaka nästan direkt.

Men konstig nog, när jag har ett annat (mindre) fönster ovanpå iordning (t.ex miniräknare eller safari) och jag scrollar i rapporten (utan att klicka på iordning skärmen), så scrollar den som den ska?! Så snart jag klickar på iordning och den är längst fram på skärmen vill den inte längre scrolla. Spelar då ingen roll om den är på helskärm eller i ett mindre fönster.

Hoppas det hjälper lite grann.


#6

Tack, det ger ytterligare lite mer information.


#7

Hej, det fungerar igen i 5.1.31. Tack!