Hänger sig vid import av SIE-filer.


#1

Jag har precis skaffat iordning 6 och vill importera sie-filer från Billogram som är den faktureringstjänst jag använt mig av. Men programmet hänger sig. Badbollen står bara och snurrar. Vad skulle jag kunna göra för att lösa detta?

Kör Mac OS X 10.11


#2

Jag stötte på samma problem när jag provkörde Iordning. Det är en deal-breaker för mig att importen från BIllogram funkar.


#3

Jag fick det att funka tillslut. Vet inte vad jag gjorde exakt. Men glad att det funkade. Årsredovisningen är gjord och deklarationen inskickad.


#4

Om SIE-importen hänger sig eller tar lång tid, prova att välja en annan mapp att spara dokumentet i. Notera också att denna funktion är snabbare i 6.0.51 än tidigare, så om du har en äldre utgåva av iOrdning 6 ladda gärna ner den senaste på

http://www.aderstedtsoftware.se/downloads/iOrdning6.zip


#5

Ett vanligt fel är när man försöker importera, men inte har valt aktuellt företag som mål för importen. som förinställt väljer iOrdning att importera till ett nytt dokument.


#6

Jag har precis skaffat iOrdning 6.0.53 men lyckas inte importera min sie-fil med all information från förra bokföringsprogrammet på. Badbollen bara snurrar. Jag har låtit den hålla på (länge) men är ganska säker på att det helt enkelt hänger sig. Hur kan jag göra för att få det att funka?


#7

Importerar du till ett nytt dokument, till ett dokument som du nyss skapat, eller till ett befintligt dokument?