HJÄLP! AKUT! Bugg i min iOrdning-fil!


#1

Hej! Min bokförings-fil har “gått sönder”. Jag kan inte föra in nya verifikationer i programmet. När jag försöker hänger sig programmet och balansräkning, resultaträkning etc går åt h-e. Försvinner kort och gott. Likaså alla tidigare räkenskapsår försvinner. Jag har provat att avinstallera iOrdning och installera på nytt, men det hjälper inte!
Inte bara det! Utan balansräkningen har plötsligt ändrats. Siffrorna har plötsligt ändrats och stämmer inte alls! Mycket skumt, och framför allt allvarligt! Hela min bokföring från 2011 och framåt går plötsligt inte att lita på. Det här är riktigt illa.
Jag har iOrdning 4.2.17.
Jag arbetar i Mac OSX Yosemite 10.10.3.
Jag har deadline på att slutföra bokföring för att kunna deklarera i morgon, måndag den 16e april, så det är lite kris här.
Vad kan jag göra?
Hjälp!
Mvh
Henrik Henziger


#2

Nej, hörni, det här duger inte. Jag behöver telefonsupport! Jag kan över huvud taget inte jobba i programmet nu utan att allt skiter sig. Och detta trots att jag ominstallerat det. Det läskiga är att det kastat om siffror så att balansräkningen inte längre stämmer. Tyvärr har jag ingen gammal fil att gå tillbaks till som inte heller verkar korrupt.


#3

Jag har kontaktat dig via e-post.

Grundproblemet är alltså att iOrdning 4 inte har stöd för Mac OS X 10.10. Typiska symptom är problem med att öppna och spara filer.