Hjälp min bokföringsfil hittas inte


#1

Hej, skulle skicka en faktura nu och döm om min förvåning när det inte finns någon bokföringsfil att öppna!!!
Kollar på arkiv, senaste öppnade och hittar filen men den går inte att öppna eftersom det står att filen inte finns. Kollar givetvis papperskorgen men inget där heller. gör en sökning i hela datorn utan resultat.
JAG HAR INTE SLÄNGT DEN!!! Vad kan ha hänt???
52


#2

Listan med tidigare filer tillhandahålls av macOS (det är samma lista som under Arkiv > Öppna senaste…). Den kan tömmas av olika anledningar - detta påverkar dock inte dina filer som ligger kvar där du lade dem. Välj alternativet “Öppna en annan bokföringsfil…” och navigera fram till din bokföringsfil.

Du valde namn och plats på din bokföringsfil första gången du sparade den.


#3

tack, har gjort som du sagt men tyvärr kan jag inte hitta den. Har även sökt i datorn/molnet/dropbox efter .bok men hittas inte. Börjar svettas lite nu


#4

Den har filändelsen “bok”. Prova att söka i Spotlight efter “bok” eller “bokföring”.


#5

Det här är ju märkligt… jag har sökt i både finder och spotlight men får inga träffar. Jag började med denna versionen 1 jan 2019 men kan inte minnas var jag la den. 2018 och tidigare har jag kvar i en annan dator så det får väl bli påskens arbete att bokföra om det:disappointed_relieved: