Hur fungerar språkvarianter i fakturamallar?


#1

Jag har skapat en fakturamall för engelska genom att importera en export av den svenska varianten. Jag tänkte därefter redigera den till en engelskspråkig variant. Dock så kan jag inte välja någon fil och jag vet inte vad det är för fil jag skall välja när jag trycker på knappen “Lägg till…”. Då kommer jag bara till katalogen där min bokföringsdatabas/fil ligger men inget går att välja där.

Har letat efter någon typ av instruktion men hittar inget. Hur gör man?

Med vänlig hälsning,
Michael


#2

Gå in under “Hantera egna mallar”, markera mallen, klicka på “Redigera”. Klicka sedan på “Lägg till språk”. Välj där en ny PDF-bakgrund och vilket språk den är på.


#3

OK, jag gör som du skriver, men sliter mitt hår för att den ursprungliga svenska fakturamallen ligger kvar. Jag blir tokig och har skapat en ny mall med enbart den engelska mallen jag skapat, men ändå så får jag inte den.
Har du ingen fullständig guide/tutorial för hur det här är tänkt fungera? Jag får det inte att fungera så som du beskriver att jag ska göra.


#4

Kan du maila över bokföringsfilen till info@iordning.se så får jag kika på hur det ser ut?


#5

Done. Bokföringsfilen plus lite kompletterande info skickat.