Hej,
Uppgraderade till 6an och upptäckte att IBAN, BIC samt BANK saknas längst ner. Raderna är ifyllda sedan tidigare version men dem visas inte längre.
Hur åtgärdar jag detta?
Tack,
//Pierre
Hej,
Uppgraderade till 6an och upptäckte att IBAN, BIC samt BANK saknas längst ner. Raderna är ifyllda sedan tidigare version men dem visas inte längre.
Hur åtgärdar jag detta?
Tack,
//Pierre
När jag startar programmet så brukade själva bokförings-filen komma upp i en lista bland mina andra filer. Nu är listan obefintlig och jag måste gå upp i “öppna senaste” för att öppna mina filer.
Går det att få tillbaka dem i listan igen?
I iOrdning 6 fungerar de inbyggda mallarna så att IBAC / BIC med tillhörande rubriker visas om och endast om motsvarande information är ifylld under Information / Fakturering, samt att fakturan är ställd till utlandet. Bankkonto ska dock alltid visas om du fyllt i detta.
Beträffande ditt andra problem: ser du “filväljaren” och den är tom, eller ser du den inte alls?
Tack för hjälpen! Nu fick jag IBAN och BIC att funka. Däremot visas fortfarande inte “Bank” informationen.
Svårt att säga om filväljaren syns eller inte. Det är bara en grå ruta där den borde vara. Ska jag skicka en screenshot till dig via mail? Jag ser rutan “Välkommen till iOrdning” samt får möjligheten att skapa ett nytt dokument, se screencasts samt besöka hemsidan. Men till höger där filväljaren låg förut är det bara grått.
Ja tack, gärna. Listan till höger i detta fönster ska alltid vara samma som det som ligger under Öppna senaste.
Skicka gärna också din bokföringsfil, så kan jag se varför Bank inte visas på dina fakturor.
Mailar strax!
Jag har även problem med kontakter. Jag kan inte importera kontakter från adressboken. Programmet hänger sig och jag måste starta om. Bökigt om jag måste lägga in alla kontakter i iOrdning manuellt. Det var smidigt förut när man kunde klicka på symbolen för att välja en kontakt direkt ur adressboken. Tycker även att den nuvarande scroll-listan är lite kort, jag hade gärna sett fler kontakter åt gången så att man lättare kan hitta dom.