Import av kontoutdrag


#1

Hej.

Jag har problem vid importering av kontoutdrag. Det fungerar perfekt första gången jag gör det i en ny bokföringsfil (efter att jag visat programmet vilken rad som är vilken kategori).

När jag stängt ner programmet och öppnar det igen, och jag importerar ytterligare en gång så får alla belopp två nollor extra 200kr blir 20 000kr osv. Allt annat ser rätt ut.

Om jag skapar en ny fil och importerar så blir det alltid rätt vid första tillfället, men alla kommande gånger blir fel. Jag får heller aldrig frågan heller att kategorisera dessa igen efter första tillfället.

Någon som har likande problem?

//Simon


#2

Hmm, fungerar det andra gången om du håller ner alt / option när du klickar på knappen “Importera kontoutdrag”? Vilken version av iOrdning 7 kör du?


#3

Tack för snabbt svar! Detta löste det. :slight_smile:
Om jag håller in alt när jag klickar på importera och kategoriserar dessa igen så fungerar det.

Det fungerar tills jag startar programmet igen, då behöver jag upprepa denna process (inte ett problem för mig)

Version 7.6.22 (76220)

Tyvärr har jag upptäckt ytterligare ett problem. Programmet fyller alltid i “1010 utvecklingsutgifter” automatiskt på en rad när jag ska bokföra en kostnad eller intäkt (via kontoutdrag). Denna är också svår att ta bort, vilket jag måste göra vid “övrigt / manuell” eller korrigera i efterhand.


#4

Du behöver välja ett annat konto innan du klickar på “Importera kontoutdrag”. Det finns en popupmeny till vänster om “Importera kontoutdrag”. Där väljer du konto.


#5

Aaah… såklart :slight_smile:
Nu fungerar det!

Tack så mycket för hjälpen och tack för ett bra program!! :smiley:

//Simon


#6

En fråga angående detta.
Jag skulle stämma av saldot och kunde då se att efter import så försvinner ören från kontoutdraget. Finns det något sätt att få med dem?


#7

Kan du maila över kontoutdragsfilen till info@iordning.se så får jag kika på den?