Importera kontoutdrag från SEB


#1

Hej!

Jag använde iOrdning för flera år sen, bytte senare till Visma eEkonomi och främsta anledningen var att det gick smidigt att klistra in sitt kontoutdrag. Jag ser nu att även iOrdning fått denna funktion vilket såklart gör att mitt intresse för denna produkt väcks till liv igen :).

Jag lyckas dock inte klistra in mitt kontoutdrag från SEB. Tyvärr stödjer inte SEB .csv export direkt, exportera till Excel går däremot bra, men efter att jag exporterat till .csv från Excel vill inte iOrdning öppna filen alls - efter att jag klickat “Import bank account statement” inne i iOrdning och valt min .csv fil händer helt enkelt ingenting.

Vidare står det när jag klickar på det lilla frågetecknet i nedre höger hörd inne i iOrdning att .html import stöds, det vore ju ännu smidigare - dock så är .html filer helt ugråade när jag försöker öppna den, se skärmdump här :

https://s21.postimg.io/aoqfmyk5j/Screen_Shot_2016_09_15_at_23_04_04.png

Skulle gärna vilja få lite klarhet i detta! Mina frågor lyder :

Stöds SEB överhuvudtaget - och isåfall, hur gör man? Om SEB inte stöds alls - finns det någon tidsplan för när detta eventuellt kan komma att ske? :slight_smile:

Jag provade med version 6.0.55 av iOrdning på OSX El Capitan.

Stort tack!

MVH

Peter


#2

SEB:s internetbank för företag har möjlighet att exportera CSV-format. Hur som helst, så bör det fungera med nästan vilken CSV-fil som helst. Du får gärna maila över CSV-filen till info@iordning.se så kan jag se vad som är fel.