Jag har just laddat ner senaste versionen av programmet. Förde över ingående balansen från ett annat program. Jag har utökat bokföringsår, dvs. 20130901-20141231. Allt jag lägger in förutom PG och bank kommer ut tvärtom i balansen. Vad beror detta på? Är det för att jag har ett längre år än normalt eller är det en bug? Hjälp! Finns det något jag kan göra? Har tex. -100.000 i aktiekapital (kredit) och det kommer upp som debet 100.000! man blir ju gråhåring!!!
Pia
Ingående balans
Borre
I balansräkningen i iOrdning används konventionen “summa tillgångar = summa skulder & eget kapital”. I en del andra program används “summa tillgångar + summa skulder & eget kapital = 0”. Detta är egentligen bara en kosmetisk skillnad.
FormN
Jag har bokfört Ingående balans som 2019 balanserat med 8999. Men summan som står som tillgångar på 2019 företagskonto stämmer inte överens med verkligheten. Vad har jag gjort för fel här?
Om du upptäcker fel i bokföringen måste du leta upp när felet inträffade. Var t.ex. förra årets utgående balansräkning OK?
Ok, om du börjar från början. Är det rätt vid något tillfälle i bokföringen? Har du använt iOrdning från första räkenskapsåret?