Ingen verifikation för momsavstämning


#1

Hej!
Har använt IOrdning länge. Helt plötsligt fungerar det inte när jag trycker på knappen för att skapa en verifikation för månadens momsavstämning. I Momsrapporten ser jag resultatet, men får ingen automatisk verifikation när jag trycker på knappen. Vad göra?


#2
  1. Vilken version av iOrdning kör du?
  2. Verifikationen hamnar på periodens sista dag, och därför inte nödvändigtvis efter senaste verifikation om verifikationslistan är sorterad på datum. Om du sorterar listan efter nummer, ser du den då?

#3
  1. Version 7.6.30
  2. Nä, den syns inte alls. Det blir varken någon verifikation eller skapas ett nytt verifikationsnummer i årets verifikationslista. När jag trycker på “Skapa verifikation” försvinner rutan som vanligt, men ingen verifikation skapas.

#4

Om omslutningen på verifikationen är noll så blir det ingen verifikation. Om det trots detta borde bli en verifikation så får du gärna maila över bokföringsfilen till info@iordning.se så får jag kika på det.


#5

Aha! Det är nog första gången under 15 år som omslutningen på momsen blev noll trots intäkter (som inte momsas) - därav ingen verifikation. Tack för hjälpen!