Installera inte OS X Yosemite än


#1

Tänkte dela med mig om infon att det inte är läge att installera Yosemite än då iOrdning inte startar på det för min del.

Inget klagomål, förstår att det blir så när ett nytt operativsystem lanseras.

Trevlig fredag på er!


#2

Tack för informationen! Hoppas att det går smidigt att ordna en uppdatering.


#3

"Hej.
Installerade Yosemite igår, iOrdning fungerar för mig.


#4

Samma här, installerade Yosemite idag och iOdning fungerar helt normalt än vad jag kan se!

//Mattias


#5

Fungerar utmärkt för mig med :wink:


#6

Tror EssencoAB fick igång det efter att ha startat om datorn. Hör gärna av er till info@iordning.se om ni upptäcker problem med iOrdning på Yosemite!


#7

Inga problem med iordning efter uppdatering till yosemite, fungera perfekt


#8

Har uppdaterat till Yosemite och har stött på ett problem när jag skulle skapa fakturor. Jag har tidigare använt kopplingen till “Adressboken” på datorn och hämtat adresser till mina kunder där ifrån. Nu hänger sig programmet när jag klickar på symbolen för adressboken när jag skapar fakturan.


#9

Kan du gå in i Systeminställningar, Säkerhet & Integritet, fliken Integritetsskydd. Markera “Kontakter”. Är iOrdning ikryssat i listan?


#10

Vore intressant att veta vilken version av iOrdning som fungerar med Yosemite? Har du version 4 eller 5?


#11

Version 5.1.29 funkar fint med Yosemite för mig.


#12

Momsrapporten fungerade inte för mig i Yosemite. Blev bara en lista med posterna, ingen uträkning av betala/få tillbaka och all text på engelska. Håller på att byta dator och när jag öppnade filen i gamla datorn med 10.9.5 funkade momsrapporten som vanligt.

Jag kunde däremot registrera verifikationer och boka av fakturor utan problem i Yosemite.


#13

Gå in i iOrdnings inställningar och kolla att du har rätt land och språk inställt.


#14

Just det, det var enkelt fixat :wink:


#15

Hände mig en gång också… :slight_smile:


#16

Någon som vet om iOrdning 4 (4.2.17) funkar på Yosemite?


#17

Det verkar fungera i de flesta fall, men vi kan tyvärr inte ge support på iOrdning 4 på Mac OS X 10.10.