Kan ej importera SEI fil från Bokio


#1

Hej, får detta meddelande när jag försöker importera SEI fil från Bokio.

image


#2

SIE-filerna från Bokio följer ofta inte SIE-standarden ordentligt och går då inte att importera till iOrdning utan lite handpåläggning. Du kan maila över filerna till info@iordning.se så fixar jag ett iOrdning 7-dokument av dem.


#3

Kommer också från Bokio, får dålig teckentolkning på ÅÄÖ från deras filer. Finns det någonstans jag med lite CMD-F kan bulkändra kontonamn i iOrdning efter att jag importerat? Sitter i tabellen inne i appen nu och det tar ju i korta ord förevigt. Tänker att jag gärna inte exporterar för att sen importera igen (Om inte helt nödvändigt givetvis)


#4

ÅÄÖ bör komma över korrekt från Bokio om du inte varit inne och redigerat i filerna manuellt. Den teckenkodning som används i SIE-filer är ganska ovanlig (CP437).

Det finns tyvärr inget sätt att ändra på många kontonamn på en gång i iOrdning.


#5

Ajdå, nej inget är ändrat (annat än mitt orgnr eftersom de inte skickar det i rätt format). Men då får jag helt enkelt fortsätta min manuella resa :laughing:


#6

Eftersom du varit inne och ändrat i filen är det stor risk att du då också fått med dig en ändring av teckenkodningen. Om du vill kan du maila över original-SIE-filerna till info@iordning.se så skickar jag ett iOrdning 7-dokument tillbaka.