kan ej spara

Jag får upp en ruta med “dokumentet LagTag bokföring kunde inte sparas automatiskt”, när jag skriver en ny faktura. Vad kan det bero på?
Kan det vara för att jag inte lyckats ändra automatiskt datum på fakturan, det kommer upp okt 2013 per automatik. Hur justerar man det?

Jag råkade göra en faktura med fel datum, alltså 2013, och “skickade” den. Hur krediterar men det misstaget?
Tacksam för hjälp!

När du får meddelandet “… kunde inte sparas automatiskt”, välj då menyn Arkiv >Spara. Får du då ett mer detaljerat felmeddelande?

Du kan ta bort den felaktiga fakturan ur fakturalistan, och eventuell tillhörande verifikation ur Kommande.

Tack för svar. Jag hittade hur man tar bort en faktura, (under kugghjulet).
Men när jag skriver en faktura med korrekt datum, och “skickar” så kommer den inte bland fakturorna för 2015, och den bara försvinner. Sen kan jag inte stänga programmet, för rutan "kunde inte sparas automatiskt kommer upp, och hindrar programmet från att stängas. Jag blir tvungen att tvångsavsluta det. Någon ny faktura går inte att göra. Och datum på fakturan kan jag inte justera, det blir 2013 varje gång.

Har du något räkenskapsår för 2013 i programmet?

Jajamen. (Ursäkta att svaret dröjde). Ska jag ta bort det?

Nej, inte just nu. När du säger att det blir 2013 varje gång - kan du ändra datum på fakturan innan du skickar den, eller ligger det också fast?