Kan inte registrera faktura

Hej, när jag försöker registrera en faktura får jag följande felmeddelande:
Du har inte definierat ett kundfordringskonto. För att skicka fakturan måste du antingen stänga av den automatiska bokföringen eller definiera ett kundfordringskonto (under Inställningar->Allmänt).

Jag har kört programmet i snart fem år, så det verkar konstigt att detta skulle bli fel helt plötsligt, och under “Inställningar->Allmänt” finns det ingen inställning för detta.

Prel. fix blev att skapa en ny faktura med samma information.

Vad har hänt?

Mavericks 10.9.3
iOrdning 5.1.26

Det bör stå “Inställningar -> Fakturering” i felmeddelandet. (Detta har jag ändrat nu, tack för tipset). Där kan du välja kundfordringskonto.

Hej igen,
Det enda jag har under meny-valet Inställningar i min version av iOrdning är Allmänt och Språk & Land. Jag förmodar att dialogen hänvisar till rubriken Information och valet Fakturering… :slight_smile:

…men hur som helst förklarar inte detta varför jag inte kan registrera en faktura.
Jag har som sagt arbetat med samma bokföringsfil i snart fem år och kontovalet för kundfordringar har inte ändrats, den är inställd på “1500 Kundfordringar”. Trots detta kunde jag inte registrera fakturan utan var tvungen att skapa en ny faktura med samma information.

Ja, information istället för inställningar ska det vara.

Konto 1500 var alltså redan inställt, och du kunde skicka en annan faktura med samma innehåll utan att ändra något under Fakturering? Det låter märkligt, ska kika på det.