Hej!
Kan inte scrolla nedåt i vare sig resultat eller balansräkningen i iOrdning 7!
En känd bugg?
Hej!
Kan inte scrolla nedåt i vare sig resultat eller balansräkningen i iOrdning 7!
En känd bugg?
Jag har fått ytterligare en rapport om detta, så du är inte ensam. Jag har dock inte lyckats reproducera detta ännu och samlar fortfarande information.
Hej,
jag har samma problem.
Har testat dom tre punkterna ovan.
Har testat att lossa vyn, med samma resultat. Går inte att scrolla.
Kan scrolla i huvudboken, så det verkar vara BR och RR som stökar.
Och det vore bra att se sista raden inför årsbokslutet
M v h
//Marcus
Hej igen,
har fått ett genombrott
Om man dubbelklickar nedanför listen, verkar den aktiveras. Och jag kan då dra listen ner och upp. Nästa gång jag går in i BR/RR har jag samma problem, kan ej scrolla ner, men kan återaktivera funktionen genom dubbelklicket nedanför.
Fungerar det för dig Cast65?
//Marcus
Fungerar det om du först dubbelklickar på själva rapporten och sedan försöker skrolla?
Likadant här. Gemensam faktor för dessa fönster är den röda hjälplinjen. Gör fönstert större så jag slipper scrolla.
En anna sak i Resultat är att summan (Resultat längst ned) inte uppdaterar sig om jag ändrar fråndatum i nedre listen.
Hej, jag upplever samma problem på Macbook Air 11. Det går att scrolla ner men efter någon sekund scrollar det automatiskt upp igen.
Fungerar den “fix” som mackan beskriver för er andra?
Jag kikar på detta med att resultatet inte uppdateras när man ändrar från-datum.
På min Air fungerar inte fixet. Men om jag scrollar uppåt med trackpaden kommer scrollisten fram och står jag med muspekaren över den kan jag scrolla ner utan att det hoppar upp igen.
På iMacen ser jag nu att det inte är några problem med scrollningen i BR/RR.
Har det något med skrämstorlek att gör mån tro?
Det är nog övervägande på små skärmar man upptäcker problemet eftersom man ofta inte behöver skrolla alls när man har en stor skärm.
Nu har jag lyckats reproducera problemet, som bara inträffar när jag kör med trackpad och inte när jag använder skrollhjulet på musen eller en magic mouse. Det verkar inte heller inträffa med trackpad på 10.11.
Tack för all hjälp med felsökning, nu när jag kan reproducera detta bör jag kunna åtgärda det ganska snart!