Kan plötsligt inte klicka på "Flytta till skickade fakturor"


#1

Ny användare!
Häromdagen gjorde jag klart två fakturor och la till dem som skickade fakturor, skrev ut och la på lådan. Nu när jag ska flytta den tredje fakturan till “skickade fakturor” så är knappen grå och går inte att trycka på. För säkerhets skull betalade jag imorse ett 1-årsabonnemang för att se om det var det det hängde på, men det funkar fortfarande inte.

Vad kan jag göra?


#2

Är något fält markerat i rött? Du får gärna ta en skärmavbildning och maila till info@iordning.se. Du kan ta en skärmavbildning i macOS genom att trycka ⇧⌘4 (shift+cmd+4) och markera ett område på skärmen. En bild med namn ”Skärmavbildning…” sparas på ditt skrivbord.


#3

Hej
Jag har samma problem. Har köpt 3 månaders abonnemang. Inga fält är markerade som röda?
Tacksam för hjälp


#4

Visas knappen “Köp prenumeration”? Isåfall kan det vara Mac App Store som hakat upp sig. Gör så här:

  1. Lägg iOrdning i papperskorgen.
  2. Gå in i Mac App Store, fliken ”Köpt”.
  3. Leta upp iOrdning och klicka på Installera. Står det “Öppna” har du missat steg #1.
  4. Starta iOrdning.
  5. (Eventuellt) välj menyn iOrdning > Återställ köp.

#5

Nej, tyvärr visas inte knappen “Köp prenumeration”.
Jag har lagt appen i papperskorgen, och hämtat igen från App Store. Ingen skillnad tyvärr.
Menyvalet “återställ köp…” är också grått, men det kanske är i sin ordning.

Jag har försökt skapa en ny faktura, samma problem. Lite oklart om det är någon information som saknas, eller om det bara är strul.


#6

Kan du maila en skärmavbildning över hur det ser ut till info@iordning.se? Du kan ta en skärmavbildning i macOS genom att trycka ⇧⌘4 (shift+cmd+4) och markera ett område på skärmen. En bild med namn ”Skärmavbildning…” sparas på ditt skrivbord.


#7

Jag har samma problem. Har följ instruktionerna och lagt iOrdning i papperskorgen samt laddat ned den igen via AppStore. “flytta till skickade fakturor” fungerar inte i alla fall och jag kan inte heller trycka på “återställ köp”
Mycket frustrerande.

ps. har mejlat screengrabbad bild men inte fått svar ännu

Madelene


#8

I ditt fall är det inte att prenumeration saknas - det är att din faktura är ofullständig. Du saknar artikelnummer på din fakturapost. Detta indikeras genom att du har en rosa färg vid fältet för artikelnummer.

Du kan fakturera utan att använda artikelnummer, men då måste du under Artiklar välja en förvald artikel. Dess försäljningskonto och tillhörande momsnivå används då på alla fakturaposter utan artikelnummer.