Konvertering från 5.1.42

Jag har kört version 5.1.42 utan problem på MacOS 10.12.2 men kan nu inte göra en momsrapport för inget fylls i rutorna på rapporten. Bestämde mig för att uppgradera till iOrdning 7 men fick genast problem. Vid konvertering av bokföringsfilen fick jag först ett felmedelande om att ingående balans för 2006 inte var korrekt och att jag skulle korrigera det i den gamla versionen och sedan göra ett nytt försök. Efter korrigering vill inte iOrdning 7 konvertera filen alls utan programmet kraschar och stängs ner. Har försökt att helt avinstallera iOrdning och installera om det men det funkar inte heller.

För det första undrar jag om det finns nägot sätt att få ut en momsrapport från den gamla versionen och sedan hur jag skall kunna konvertera till nya versionen

Du får gärna maila över den fil som får iOrdning 7 att krascha så hjälper jag dig under dagen.

Tyvärr håller Apple på att skriva om ramverket för hantering av PDF-filer, och momsrapporten i iOrdning 5 fungerar därför inte på 10.12.2. Du kan tillfälligt få fram momsrapporten i version 6 om du vill konvertera en kopia av din bokföringsfil tills dess att problemet med version 7 är löst.